Może dlatego powiedziałem to po czesku, którego nie znałem.

Czasami cytaty wpadają nam przez okna, zostają. A później myślimy cytatami.
"- Myślisz, że jesteśmy w sobie zakochani? - Pytanie niespodziewane, a Dora patrzy najpoważniej.
- Kto wie, czy to nie miłość od pierwszego wejrzenia. - Nic piękniejszego nie mogłem jej ofiarować. Może dlatego powiedziałem to po czesku, którego nie znałem.
- Ale to wszystko jest przecież niemożliwe.
- Tak? To w takim razie co tu robimy? - Jak u paranoików w zwyczaju, musiałem przygwoździć ją żelazną logiką. - Zresztą nie myśl o tym. Zamknij oczy. Odpocznij.."
[edit: 21 sierpnia 2018]
Po latach okazało się, że te słowa stały się jednym z najważniejszych cytatów mojego życia.
Książka:
Andrzej Bart: Fabryka Muchołapek, Wydawnictwo W.A.B., s. 153.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nadzorować i karać. Narodziny więzienia

Archipelag GUŁag

Beksińscy. Portret podwójny